Ta'aruf

My photo
Diriku Bukan Ustazah..Hanya seorang Hawa yang berusaha ke Jannah !..Sedang di amanahkan Allah untuk mendidik Ummah seluruhnya..Moga dapat menjadi warga pendidik yang berilmu dan beriman pastinya..Moga dapat menjadi ladang pahala dan juga menjadi bekalan ke Syurga-Nya..Aamiin..
Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, December 7, 2012

Aku ada DIA..Tuhanku



Astaghfirullahalamzim..Astagfirullahalazim..Astaghfirullahazalim..

Aku terlalu alpa, terlalu teruja dengan 'dunia' sehingga aku lupa pada Sang Pencipta..

Allahurabbi.........
Aku anggap semua ini teguran dari-Nya,
yang tak mahu aku terus terleka..
Terus terbuai dalam mimpi lena..

ALLAH..ALLAH..ALLAH..

Siapa yang mahu jadi seperti ini?
Siapa yang mahu lalui semua ini ?
Siapa yang mahu terus menyesali ?
Siapa yang mahu terus meratapi ??

Siapa? Siapa? Siapa ?

Pastinya aku TAK MAHU !!
yang ku mahu hanya satu !
Lupakan segala yang telah berlalu !!
Tuhan..........Tolong aku ! :'(

Aku mahu redha dan berlapang dada !
Aku mahu tenang dan kuat menghadapi semua !
Sungguh ! Aku mahu itu !!

Sungguh ! Aku sedang berusaha untuk berlapang dada..untuk terima segalanya..

Ya Rabbana..
Kuatkan aku ..........
Bantulah aku..........
Aku bergantung harap hanya pada-Mu..
Bukakan jalanMu untuk ku..
Agar ia dapat menyembuhkan luka dihatiku..

Ya Rabbana..

Sabarkan aku andai aku tidak bersabar..
Sediakan aku andai aku tidak bersedia..
Engkau Maha Mengetahui apa yang terbaik buat hamba2-Mu..
Aku berserah segalanya pada-Mu
Terimalah Doaku Ya Rabb..Makbulkan Doaku...
Allahumma Aameen..


No comments:

Post a Comment

Pandangan dan juga nasihat anda sangat di alu2kan..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...