Ta'aruf

My photo
Diriku Bukan Ustazah..Hanya seorang Hawa yang berusaha ke Jannah !..Sedang di amanahkan Allah untuk mendidik Ummah seluruhnya..Moga dapat menjadi warga pendidik yang berilmu dan beriman pastinya..Moga dapat menjadi ladang pahala dan juga menjadi bekalan ke Syurga-Nya..Aamiin..

Sunday, July 13, 2014

..... Dalam Diam


Dalam diam
Dalam senyap
Biar terpendam
Biar kelam
Biar lelap

Denyut hati jadi zikir
Nama-Nya tenang berdikir

Ia amat dalam
Tiada kata , Tiada kalam

Air mata mengalir
Senyum bibir pun terukir

Subhanallah Alhamdulillah wa Lailahaillah
Subhanallah Alhamdulillah wa Lailahaillah
Subhanallah Alhamdulillah wa Lailahaillah


Tuesday, February 19, 2013

Doa ku, Harapan ku

.....Bismillahirrohmannirrohim.....


Ya Allah Ya Tuhanku..
Jika pendampingku telah Engkau lahirkan ,
Gerakkan hatinya untuk menujuku..
Pertemukanlah kami dalam sebaik-baiknya pertemuan untuk menuju Redha-Mu..
Kerana Engkaulah yang berhak ke atas hati hamba2-Mu..
Dan Engkau jua yang berkuasa membolak balikkannya..

Ya Ilahi..
Bila dia jauh , dekatkanlah..
Eratkan hati kami dalam ikatan kerana-Mu..
T
tautkan hatiku dengan hatinya yang sama2 mengharap dan mendamba sebuah keinginan menuju redha-Mu..

Ya Allah...Yang Maha Pecinta..
Pemilik cinta sejati ..Jikalau cintaku Engkau ciptakan untuk dia ,
Tabahkan hatinya..
Teguhkan imannya..
Tegarkan penantiannya..

Ya Tuhanku , Sang Pemilik Hati..
Jikalau hatiku Engkau ciptakan untuk dia , Penuhi hatinya dengan Kasih-Mu..
Terangi langkahnya dengan Cahaya-Mu..
Limpahkan kelapangan dikalbunya dengan kesabaran..Temani dia dalam kesepian..

Ya Rabb..
Tiada tempat ku bersandar selain pada-Mu,
Kutitipkan cintaku pada-Mu untuknya..
Kutitipkan sayangku pada-Mu untuknya..
Kutitipkan rinduku pada-Mu untuknya..
Mekarkan cintaku bersama cintanya..
Satukan hidupku dan hidupnya dalam Cinta-Mu..

Rabb..
Ku yakin bila saatnya sudah menghampiri,
Pasti kebahagiaan itu aku kan dapati..
Mohon beri aku kekuatan dan kesabaran dalam penantianku ini..

Ya ALLAH..

Kirimkan dia yang dapat membawa kebaikan,
Baik bagi duniaku , akhiratku dan agamaku..
Agar kami sama2 berjemaah untuk tetap menuju-Mu..
Bimbinglah hati kami , Kuatkan hati kami..
Penuhilah dengan Rahmat dan kasih sayang-Mu..

Aamiin Ya Rabbal Alamin...

Wednesday, February 6, 2013

Syukur Dengan Kesakitan


ALLAH  tarik nikmat kesihatan..
ALLAH uji dengan kesakitan..
ALLAH juga yang berikan kesembuhan..

Baru2 ni diuji bengkak pada tekak..very kritikalisssssss , I lost my voice..tak pernah alami sebelum ni. air liur pun tak mampu nak telan sebab sakit sangt sangat sangat..otak bermain2 
"Apakah aku akan bisu selamanya ?" 
Astaghfirullahalazim.....

Sungguh ! saya takut..saya bimbang..mula2 sakit biasa2 saja, lepas 3 hari still tak baik, dan akhirnya ia membengkak..Allahurabbi..
Hari demi hari sakit yang ditanggung memang tak tertanggung..SAKIT ! :'(

Baru saya sedar NIKMAT SIHAT...
Allahu.. Y_Y

Malam ke 3 tekak saya sakit, saya tak lena tidur..posisi baring buat tekak saya sakit yang teramat. pukul 4 pagi saya terjaga..terus ambil wuduk dan solat..
Jatuh berjurai2 air mata ini, mengadu pada Allah kesakitan yang di alami..

"Ya Allah..bantu...sakit Ya Allah..hamba-Mu ini sakit.." Y_Y

ALHAMDULILLAH..sekarang dah makin pulih..
Dengan izin Allah, berkat doa dan ikhtiar minum air Zam-zam dan air Bio-disc, bengkak dah makin kecil..
walaupun dah makin pulih, tapi hati still lagi rasa 'sakit'..
Hati sakit ?? sakit sebab sedih..sedih yang teramat sangat
sebab menanggung kesakitan jauh tanpa EMAK dan ABAH tersayang disisi..
mereka di kampung  , saya pula di rumah akak di Klang..
siyesly rindukan mereka berdua..sungguh rindu !!
2 hari lagi baru boleh balik dengan akak..
2 hari macam 2 tahunnnnnnn....Y_Y

I need My Emak and My Abah........:'(


Friday, December 28, 2012

Usrah Osem !


Usrah bukan segala-galanya , tapi segala-galanya bermula dengan Usrah..
..Same goes with..
Tarbiyah bukan segala-galanya , tapi segala-galanya bermula dengan Tarbiyah..


Alhamdulillah..sejak tahun lepas, ketika saya berada di Semester 5, saya mula ditarbiyah..
Subhanallah..kesempatan itu diberikan kepada diri saya yang hina ini..

Syukur pada Mu Ya Rabb..
Atas nikmat Iman dan Islam yang Engkau berikan kepada ku..
Pimpinlah aku disepanjang kehidupanku ini, agar aku dapat menyusuri liku-liku kehidupan yang penuh ranjau dan durinya di dunia yang sementara ini..
Agar aku terus Istiqomah dan Mujahadah di jalan-Mu Ya Rabb..
Tuntun langkahku..
Tunjuki daku..
Ampuni daku..
Rahmati daku..

Sejak hati ini 'disentuh' Ilahi, hidup saya mula berubah sedikit demi sedikit..
Sehingga ke hari ini, saya masih berusaha untuk mengubah diri..
Semestinya untuk menjadi lebih baik dari yang sebelumnya..
Iman itu sendiri ada turun dan naiknya, ibarat air panas yang sedang menggelegak..
Blup ! Blup ! Blup !
Sekejap turun, sekejap naik..
Itu lah hakikat..

Allahurabbi..Hamba-Mu ini lemah..Rabb..kuatkan..:'(


Tapi ! itu tak menjadi alasan untuk saya terus 'MEMAKSA' diri melakukan segala kebaikan..
Walau 'terpaksa' berhadapan dengan keterpaksaan di permulaan , pastinya keikhlasan juga yang diharapkan..
Itu yang saya rasai dan lalui..
' Keterpaksaan mampu berubah menjadi Kerelaan'

InsyaAllah..:)
Hari ni rasa bahagia sangat..hakikatnya sememangnya hari2 adalah hari yang membahagiakan bagi saya..
Alhamdulillah...

Hari ni online Fb, then masuk tinjau2 dalam group BULATAN CINTA OSEM a.k.a BCO..
BCO adalah program yang saya dan Cik/Puan Akhwat2 lain tubuhkan bagi mengumpul muslimah UPM yang sama-sama ingin berada di jalan Tarbiyah..fokus untuk mereka-mereka yang baru mahu bermula..
Alhamdulillah..ALLAH memudahkan jalan kami untuk 'membuka jalan' buat mereka..
Sungguh beruntungnya mereka..kerana jalan Tarbiyah ini terbuka di depan mata, tidak seperti saya dipermulaan dulu..tercari-cari sehingga hampir berputus asa..Alhamdulillah, akhirnya bertemu jua yang di harapkan sekian lama..:)
Semua ketentuan DIA..Semua berlaku dengan izin-Nya

Matlamat BCO adalah 'mencari' Muslimah yang betul2 ingankan USRAH/TARBIYAH dalam kehidupan mereka..kami mahu kumpulkan mereka yang benar2 MAHU ! Full comitment ! bukan untuk kami, tapi untuk mereka sendiri..nak berubah itu mungkin mudah, tapi nak ISTIQOMAH itu yang agak payah..hakikat !

Maka, kami sediakan platform untuk mereka menunjukkan komitmen mereka di jalan Tarbiyah dan akhirnya mereka yang betul2 berikan FULL COMITMENT akan di select untuk join our USRAH yang OSEM !! ^_^

Kenapa mesti pilih2 ?? kenapa tak ambil semua jer ??

Jawapannya...
Memang raaaaaammmmmaaaii yang inginkan Tarbiyah dalam kehidupan mereka..
Ramai yang mengharap ! dan ramai juga yang masih tercari-cari sebenarnya..
Saya faham apa yang mereka rasa, seperti apa yang saya pernah rasakan dulu..Allahurabbi..

Tapi ! Naqibah yang kami ada tidak lah ramai..
Saya sendiri masih hanya mampu menjadi Mutarabbi sahaja, Murabbi tak ramai lagi..
Sebab itu perlu di seimbangkan sebaiknya jumlah Murabbi dan Mutarabbi yang ada..
Supaya adil buat semua, dan tidak menzalimi sesiapa..Itulah matlamat BCO

Alhamdulillah, sepanjang semester 7 program ini diadakan setiap minggu pada hari JUMAAT jam 12.30 tengahari hingga 2 petang bertempat di Fakulti Bioteknolgi,UPM..pengisian setiap minggu berbeza2..Penceramah juga adalah orang yang berbeza..program ini memdapat sambutan yang menggalakkan..memang OSEM ! 
Betapa ramai orang di luar sana yang mahu kembali kepada FITRAH ISLAM !
Ramai ! sangat ramai !

Setelah berakhirnya BCO di penghujung semester, akhirnya kami mengumpulkan pula mereka-mereka ini untuk confirmation USRAH mereka..
Mereka perlu mengisi borang yang telah di sediakan secara ONLINE !
Wah ! Tarbiyah dan Dakwah berteknologi tuuu...^_^

 ..BULATAN CINTA KITA..

Itulah nama Usrah baru buat ahli-ahli baru..
OSEM ditukar kepada KITA sebab mereka bersama2 kami menjadi KITA !

Alhamdulillah..Ahlan Wa Sahlan Ya Ukhti2 !!..:)

Dan..Dan..Dan..yang paling tak sangka, borang yang telah di buat oleh seorang akhwat ada tertulis kata-kata dari saya..ops ! semua milik ALLAH..pastinya ilham dari DIA..
Saya cuma memberi idea, Alhamdulillah..diterima....... :)
Cadangan dan idea di perlukan..think ! think ! think ! :)
 
Emmm...Aahaa !! Got it ! Alhamdulillah..:)
Jeng..Jeng..Jeng...
.
.
.
.
.
.

TAAARRAAAA !!! ^_^

Alhamdulillah..Accepted !
Zooming !! :)

Semoga sahabat2 baru yang bakal berusrah dapat istiqomah dan mujahadah bersama2 kami semua untuk sama2 mengapai Mardhatillah..InsyaAllah

Tabarakallah..

 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...