Ta'aruf

My photo
Diriku Bukan Ustazah..Hanya seorang Hawa yang berusaha ke Jannah !..Sedang di amanahkan Allah untuk mendidik Ummah seluruhnya..Moga dapat menjadi warga pendidik yang berilmu dan beriman pastinya..Moga dapat menjadi ladang pahala dan juga menjadi bekalan ke Syurga-Nya..Aamiin..

Monday, June 27, 2011

KaN ku CaRi...


Assalamualaikum..

Bukan kerana hari ini INDAH, kita BAHAGIA..
Tapi kerana kita BAHAGIA, hari ini menjadi INDAH..

Bukan kerana tidak ada RINTANGAN, kita menjadi OPTIMIS..
Tapi kerana kita OPTIMIS, RINTANGAN menjadi tidak terasa..

Bukan kerana MUDAH, kita YAKIN BISA..
Tapi kerana kita YAKIN BISA, maka semuanya menjadi MUDAH..

Bukan kerana semua BAIK, kita TERSENYUM..
Tapi kerana kita TERSENYUM, maka semua menjadi BAIK..

Tidak ada hari yang menyulitkan kecuali kita SENDIRI yang membuatnya SULIT!!

: : :dipetik dari 'KATA-KATA HIKMAH' : : :


wake-up ERNA!!!you can do it!!!
jangan mengalah pada perasaan sendiri!!!
You do the best, let Allah do the rest..insyaAllah...


Wassalam..

Monday, June 20, 2011

KejutaN DeMi keJutaN..



Assalamualaikum..

dengan lafaz


saya mulakan kembali bait2 kata daripada ceritera kisah hidupku di sini.
terlalu lama ku tinggalkan halaman ini,terlalu banyak komitmen yang lain yang menjadikan alasan ia terpaksa di tinggalkan sendirian buat seketika..(kesian kamu wahai cik blog!!huhu)

sejak dari exam hari tu sampailah hari ni,barulah blog ni terusik.serius rindu nak menulis..sekarang tengah cuti sem,4 bulan jerrrr...sangat SEKEJAP!!!oh tidakk..sudah beku otak ini dibuatnyaaa

terima kasih kepada mereka2 yang BERJAYA mewujudkan cuti seperti ini...cuti2 seperti ini telah berjaya memberi saya pelbagai jenis KEJUTAN!!!
.
.
.
first..
KERJA!!
saya tak punya kesempatan untuk bekerja walaupun pada hakikatnya saya nakkkkkk sangat bekerja..da macam2 plan nya,nak kerja ini,nak kerja itu,tiba2.....tettttt..huhu.tapi tak apa, saya buat demi orang yang paling bermakna dalam hidup saya,that is my MOM!!lov her so much!!so,saya harus + wajib kuburkan dulu keinginan tu..
.
.
.

second..
BIASISWA!!!!


Alhamdulillah..dengan izin Allah,saya perolehinya. berkat doa mak abah untuk anaknya ni,inilah hasilnya.sesungguhnya Allah itu Maha Pemurah..saya USAHA,saya BERDOA,dan akhirnya saya TAWAKAL..dengan adanya biasiswa ni, sekurang2nya saya tak akan lagi bergantung pada mak abah saya. cukuplah selama ni saya menyusahkan mereka.

"kalau pun kita tak dapat menyenangkan mak ayah kita, cukuplah jika kita tidak menyusahkan mereka"
kata2 ini sentiasa saya ingat..(nasihat daripada seseorang)

mungkin sekarang saya belum mampu memberi kesenangan pada mereka, tp insyaAllah pada masa akan datang saya akan pastikan mereka akan merasai kesenangan yang mereka patut rasai..
semoge dengan adanya biasiswa ini,ia cukup untuk menampung kehidupan saya sepanjang pengajian saya yang berbaki 2 tahun lagi..InsyaAllah~~~~
.
.
.

third..
RESULT!!!


Alhamdulillah........siapa sangka,siapa duga??akhirnya ia menjadi milikku jua..huhu.setelah 4 sem bertungkus lumus, akhirnya penantianku sememangnya tidak sia2.


walaupun ia tidak sebagus orang lain,tapi bagi saya ia sudah cukup bagus untuk diri saya.berkat kesungguhan dan dengan segala pengorbanan yang dilakukan, saya mampu perolehinya..apa itu kejayaan tanpa sebarang pengorbanan??InsyaAllah akan cuba mendapatkn lebih baik dari tu untuk masa akan datang.


mudah2an..Amin.........
.
.
.

forth..
KAWEN!!!!

haa??kawen??siapa??saya kerr???biar betul........???huhu.bukan laaaaaa..saya masih budak2 baru belajar,mana layak kawen lagi nih!!ngeee~~~~kawan saya yang kawen..my cosmate,kak nisa..tak aci,serius tak aci!!dia kawen sorang2 je,kenapa tak ajak saya kawen sekali kak.......???huhu.pe2 pon serius terkilan + kecewa sebab tak dapat hadir majlis perkahwinan dia.da siap beli baju khas untuk kenduri tu aww.tapi apakan daya, tiada jodoh kita berdua..ngeh3.pe2 pon,SELAMAT PENGANTIN BARU buat kak nisa dan suaminye.

sweet!!!!!serius jelez!!!haha

kisah kak nisa ni bukan la 1 kejutan,cz awal2 da tahu yang dia nak kawen.

tapi..tapi..tapi..
kejutan yang paling mengejutkan ialah AWAK!!!ye2,awak laaaaaa...haha..sampai hati kawen tak cakap..cakap kawannnn...kenapa baru hari ni saya tahu,sedangkan awak kawen tahun lepas lagi..serius tak aci!!!haha.tapi serius respect coz buat keputusan kawen pada usia semuda tu..22??sangat muda bagi seorang lelaki like you.tapi betul ape yang awak cakap, "dah rezeki,jodoh dah sampai"..and you give me this word 
"kebahagiaan terletak pada kepercayaan dan keyakinan dalam rumah tangga"

itu yang buat awak yakin untuk berkahwin muda..huhu.pe2 pon congrate ye awak.seriously i'm happy for u..semoga berbahagia hingga ke akhir hayat dan semoga keluarga yang dibina sentiasa dirahmati Allah..Amin..~_~
.
.
.

Em,terlalu banyak KEJUTAN2 yang datang.yang dinanti2, mahupun yang tak di sangka2.yang pasti semuanya MEMBAHAGIAKAN diri ini..Alhamdulillah..ku panjatkan syukur kepada Illahi dengan segala nikmat yang diberikan kepada hambaNYA yang hina ini..semoga diri ini tidak lemas mahupun sesat di dalam kenikmatan yang diberikan..insyaAllah.....

Akhir kata,buat sesiapa pun Adam milik mana2 Hawa dimuka bumi ini..


"Jangan biarkan HATI yang lemah ini bergetar saat kau ucap kata RINDU, takut diri terleka dibuai angan menusuk qalbu..Biarkan HATI ini bergetar saat kau melafaz akad tika menikahiku, kerana nikmat yang halal itu pasti lebih membahagiakan diriku & dirimu" 

wassalam..


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...