Ta'aruf

My photo
Diriku Bukan Ustazah..Hanya seorang Hawa yang berusaha ke Jannah !..Sedang di amanahkan Allah untuk mendidik Ummah seluruhnya..Moga dapat menjadi warga pendidik yang berilmu dan beriman pastinya..Moga dapat menjadi ladang pahala dan juga menjadi bekalan ke Syurga-Nya..Aamiin..
Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, December 26, 2012

Seni..Cinta dan Bahagia


One day...YOU'll be MINE !InsyaAllah....:)

Cinta = Photography
Bahagia = Editing
Cinta + Bahagia = Photography + Editing 

Cinta + Bahagia = Bicara tanpa Suara

Yup ! Cinta dan Bahagia saya ada di situ !! 
See at the top ! My header ! 
"BAHAGIA itu milik semua, CINTA itu luas maknanya.."


 
Alhamdulillah...
HIKMAH atas yang dah berlaku dalam kehidupan saya selama ni buat saya lebih 'hebat' dari yang saya sangka..
Definisi CINTA saya sudah berbeza berbanding dulu..
Definisi BAHAGIA saya juga sangat2 berbeza, jauh berbeza..
Saya pasti itu ! Kerana diri saya sendiri sudah sangat berbeza ! Tak sama..Mungkin tak banyak, tapi yang sedikit itu sudah sangat bermakna..

Jika dulu..bagi saya, CINTA dan BAHAGIA itu hanya semata2 kisah antara dua manusia yang saling mencintai dan membahagiakan..itulah Cinta, itulah Bahagia..

Adeshh ! Mengapa saya terlalu menyempitkan istilah CINTA dan BAHAGIA ??
Fuh ! cetek sungguh fikiran saya ketika itu..
Rugi ! Tersangat rugi...

Banyak pengalaman, dan banyak juga pengajaran yang saya timba..
Dan dari situ saya belajar apa erti CINTA, apa erti BAHAGIA..
Alhamdulillah..saya belajar ! ya ! saya belajar ! dan saya mula mengerti makna kedua2nya yang sebenar..LUAS dari yang disangka..

Pendek kata, nak CINTA @ nak BAHAGIA..CIPTA lah ia ! :)

Rabb..syukur pada-Mu..:')

SAYA !
Sejenis manusia yang suka bermain KATA-KATA a.k.a Bicara Tanpa Suara..
Juga sejenis manusia yang sukakan apa sahaja yang berkaitan dengan GAMBARan..

Kata-kata Jiwang ? Puitis ? Motivasi ? Hikmah ? Tarbiyah ? ..
InsyaAllah, saya suka semua itu..
Gambar..Tangkap gambar ? Edit gambar ?.. 
InsyaAllah, juga saya sukakan semua itu..

Dua2 itu memang berbeza, tapi nampak tak persamaannya ??
Kedua2nya perlukan SENI ! Errkkk ! ^_^
Yup ! SENI ! 
Semakin hari semakin saya perasan sedar yang saya ni PECINTA SENI ..:)

Photography dan Editing sangat berkait dengan SENI..
Kata-kata puitis juga sangat berkait dengan SENI..
dan Definisi Seni bagi saya sendiri sangat superb ! 
Definisi itu yang buat saya rasa BAHAGIA..Ya ! Teramat bahagia !

"Seni itu INDAH, Seni itu memberi BAHAGIA, Seni itu membawa MAKNA, Seni itu ada CINTA..Kerana setiap gambar/bicara ada cerita .."

Tapi bukan setiap masa saya mampu berseni..Ada masa dan ketikanya juga..
MOOD main peranan yang sangat sangat sangat penting !

Untuk Bicara Tanpa Suara..
Saya mampu 'berkata-kata' bila saya berada di dalam mood2 tertentu..
Saya akan mampu 'Berbicara Tanpa Suara' sama ada kata2 hikmah, motivasi, puitis @ tarbiyah bila saya sedang terlampau BAHAGIA atau terlampau KECEWA a.k.a Sediyyhh..Y_Y

Kalau sedang in mood 'good2 jer', memang tak 'datang' ilham untuk saya bermadah punjangga..Tapi, ingat ! tu semua datang dari ALLAH..Milik ALLAH ! DIA yang ilhamkan saya semua kata-kata itu..Bila saya menulis status, ada yang mintak copyteh / share..Saya silakan jer, tak de hal ! sebab itu milik ALLAH ! Saya pun tak dek nak touching2 kalau orang ambil kata2 saya tapi tak mintak izin @ credit kat saya..tak kisah ! siyes ! Semua milik DIA..:)Moga manfaat buat semua..InsyaAllah

Untuk Photography dan Editing pula..
Yang ni memang perlukan mood HAPPY2 DAY 24/7..
Siyes ! Mood yang baik sahaja akan buat saya mampu untuk snap gambar yang superb dan edit gambar dengan hasil yang terbaik bagi saya sendiri..** See ! Bagi saya sendiri ! bukan nak perasan ! Tapi memang buat semua tu untuk dapatkan kepuasan diri sendiri :)

And one more thing ! bab2 snap and editing ni, saya macam tak boleh kalau orang bagi TASK ! 
"Erna, tolong tangkap gambar ni dan itu cantik2 yer..."
"Erna, tolong edit gambar ni baik punyer yerrrr.."

Woooha ! memang tak boleh ! Siyes ! Saya akan rasa terbeban..Saya tak mampu nak buat kalau apa yang saya buat tu adalah satu 'TUGASAN' @ 'PEMINTAAN'..siyes ! tak mampu LAGI buat MASA ni..

** Ada ker orang bagi 'task' tu ?? Macam lah profesional sangatttt....
Errk ! T_T

Saya perlukan LATIHAN yang BANYAK lagi dan lagi..
Saya boleh buat semua tu secara SPONTAN ! 
Siyes ! itu yang saya perasan tentang diri saya sendiri..
Saya ada Kelemahan dan Kelebihan tersendiri dalam bidang 'SENI' ni..

Fuh ! Puas hati dapat tulis semua ni..^_^
Saya dah luahkan betapa saya CINTA kan 'SENI' dan betapa saya BAHAGIA dengan adanya ia dalam hidup saya..
Alhamdulillah...

Terima kasih Ya Rabb..
Aku milik-Mu..
Hanya Engkau Yang Satu..
Cintaku buat-Mu..
Bahagiaku kurniaan-Mu..
Semua berlaku dengan izin-Mu..

..........................................................................................................

Ini salah satu hasil Edit mengEdit saya
Credit to Encik Google - Save Image  
PhotoScape - Crop - Edit - Edit - Edit dan Edit ! 

Original Picture

Croped

DONE ! My Blog's Header ! :)

Barakallah..Barakallah..Barakallah..


No comments:

Post a Comment

Pandangan dan juga nasihat anda sangat di alu2kan..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...