Ta'aruf

My photo
Diriku Bukan Ustazah..Hanya seorang Hawa yang berusaha ke Jannah !..Sedang di amanahkan Allah untuk mendidik Ummah seluruhnya..Moga dapat menjadi warga pendidik yang berilmu dan beriman pastinya..Moga dapat menjadi ladang pahala dan juga menjadi bekalan ke Syurga-Nya..Aamiin..

Tuesday, February 19, 2013

Doa ku, Harapan ku

.....Bismillahirrohmannirrohim.....


Ya Allah Ya Tuhanku..
Jika pendampingku telah Engkau lahirkan ,
Gerakkan hatinya untuk menujuku..
Pertemukanlah kami dalam sebaik-baiknya pertemuan untuk menuju Redha-Mu..
Kerana Engkaulah yang berhak ke atas hati hamba2-Mu..
Dan Engkau jua yang berkuasa membolak balikkannya..

Ya Ilahi..
Bila dia jauh , dekatkanlah..
Eratkan hati kami dalam ikatan kerana-Mu..
T
tautkan hatiku dengan hatinya yang sama2 mengharap dan mendamba sebuah keinginan menuju redha-Mu..

Ya Allah...Yang Maha Pecinta..
Pemilik cinta sejati ..Jikalau cintaku Engkau ciptakan untuk dia ,
Tabahkan hatinya..
Teguhkan imannya..
Tegarkan penantiannya..

Ya Tuhanku , Sang Pemilik Hati..
Jikalau hatiku Engkau ciptakan untuk dia , Penuhi hatinya dengan Kasih-Mu..
Terangi langkahnya dengan Cahaya-Mu..
Limpahkan kelapangan dikalbunya dengan kesabaran..Temani dia dalam kesepian..

Ya Rabb..
Tiada tempat ku bersandar selain pada-Mu,
Kutitipkan cintaku pada-Mu untuknya..
Kutitipkan sayangku pada-Mu untuknya..
Kutitipkan rinduku pada-Mu untuknya..
Mekarkan cintaku bersama cintanya..
Satukan hidupku dan hidupnya dalam Cinta-Mu..

Rabb..
Ku yakin bila saatnya sudah menghampiri,
Pasti kebahagiaan itu aku kan dapati..
Mohon beri aku kekuatan dan kesabaran dalam penantianku ini..

Ya ALLAH..

Kirimkan dia yang dapat membawa kebaikan,
Baik bagi duniaku , akhiratku dan agamaku..
Agar kami sama2 berjemaah untuk tetap menuju-Mu..
Bimbinglah hati kami , Kuatkan hati kami..
Penuhilah dengan Rahmat dan kasih sayang-Mu..

Aamiin Ya Rabbal Alamin...

Wednesday, February 6, 2013

Syukur Dengan Kesakitan


ALLAH  tarik nikmat kesihatan..
ALLAH uji dengan kesakitan..
ALLAH juga yang berikan kesembuhan..

Baru2 ni diuji bengkak pada tekak..very kritikalisssssss , I lost my voice..tak pernah alami sebelum ni. air liur pun tak mampu nak telan sebab sakit sangt sangat sangat..otak bermain2 
"Apakah aku akan bisu selamanya ?" 
Astaghfirullahalazim.....

Sungguh ! saya takut..saya bimbang..mula2 sakit biasa2 saja, lepas 3 hari still tak baik, dan akhirnya ia membengkak..Allahurabbi..
Hari demi hari sakit yang ditanggung memang tak tertanggung..SAKIT ! :'(

Baru saya sedar NIKMAT SIHAT...
Allahu.. Y_Y

Malam ke 3 tekak saya sakit, saya tak lena tidur..posisi baring buat tekak saya sakit yang teramat. pukul 4 pagi saya terjaga..terus ambil wuduk dan solat..
Jatuh berjurai2 air mata ini, mengadu pada Allah kesakitan yang di alami..

"Ya Allah..bantu...sakit Ya Allah..hamba-Mu ini sakit.." Y_Y

ALHAMDULILLAH..sekarang dah makin pulih..
Dengan izin Allah, berkat doa dan ikhtiar minum air Zam-zam dan air Bio-disc, bengkak dah makin kecil..
walaupun dah makin pulih, tapi hati still lagi rasa 'sakit'..
Hati sakit ?? sakit sebab sedih..sedih yang teramat sangat
sebab menanggung kesakitan jauh tanpa EMAK dan ABAH tersayang disisi..
mereka di kampung  , saya pula di rumah akak di Klang..
siyesly rindukan mereka berdua..sungguh rindu !!
2 hari lagi baru boleh balik dengan akak..
2 hari macam 2 tahunnnnnnn....Y_Y

I need My Emak and My Abah........:'(


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...