Ta'aruf

My photo
Diriku Bukan Ustazah..Hanya seorang Hawa yang berusaha ke Jannah !..Sedang di amanahkan Allah untuk mendidik Ummah seluruhnya..Moga dapat menjadi warga pendidik yang berilmu dan beriman pastinya..Moga dapat menjadi ladang pahala dan juga menjadi bekalan ke Syurga-Nya..Aamiin..
Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, July 19, 2011

KAsiHmU meMbaWa kE sYurGA..


Assalamualaikum..

...................................................................................................

mulut membisu tak berkata
hati diam tak berbahasa
walaupun menyepi tanpa cinta
hidupku tetap indah disisiNYA

Ya Allah...aku redha dengan segala ketentuanMU..aku tidak menolak takdirMU..aku berserah segalanya padaMU..sesungguhnya kau Maha segalanya..KAU yang menciptakan segala yang di langit dan di bumi..tidak akan KAU ciptakan sesuatu itu dengan sia2..ku pohon agar cinta dan kasih sayangku tetap padanya insan yang amat ku sayangi..jangan KAU biarkan aku menjadi insan yang alpa terhadap tanggungjawabku kepadanya..kerana dia lah segalanya bagiku...AMIN.....

DUHAI KASIH DAN SAYANGKU

pandangan matamu membahagiakanku..setiap katamu menenangkanku..setiap langkahmu menjadi penemanku..kau lah cinta sejatiku

pabila kau jauh dariku, aku lemah tanpamu..kau berada disisiku, aku tetap rindu padamu..siapalah aku tanpamu..

kau lah kekuatan ku..kau lah temanku hidupku.kau lah pendengar yang setia..kau lah tempat ku mengadu segalanya..kau lah yang sempurna..sempurna dari segalanya..

kerana kau lah IBU ku yang tercinta..
.
.
.
Hasad manusia tidak kira siapa..kini aku menjadi mangsanya..aku bersyukur pada Allah kerana dikurniakan seorang ibu yang sempurna buatku..hanya dia yang mempercayai aku..aku tak kan sesekali mensia2kan kepercayaannya..sememangnya aku hanya mangsa..

aku tidak takut pada FITNAH manusia..kerana aku takut dengan hukum Allah
aku tidak gentar dengan DENDAM manusia..kerana aku pasti ada hikmahnya
aku tidak kisah pada HASAD DENGKI manusia..kerana aku yakin dengan takdirNYA..

"wahai manusia,bukan aku lawanmu.."

semoga Allah membuka pintu hati mereka2 ini agar dihilangkan dari mereka perasaan dendam dan hasad itu..

mungkin Allah tidak berikan apa yang aku MAHU, kerana Allah akan berikan apa yang aku PERLU..

Wassalam..

No comments:

Post a Comment

Pandangan dan juga nasihat anda sangat di alu2kan..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...