Ta'aruf

My photo
Diriku Bukan Ustazah..Hanya seorang Hawa yang berusaha ke Jannah !..Sedang di amanahkan Allah untuk mendidik Ummah seluruhnya..Moga dapat menjadi warga pendidik yang berilmu dan beriman pastinya..Moga dapat menjadi ladang pahala dan juga menjadi bekalan ke Syurga-Nya..Aamiin..
Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, August 23, 2011

LaiLatuL QaDar..



Assalamualaikum..


Hari ini sudah 23 Ramadhan..bermakna sudah 22 hari juga kita telah berpuasa, dan insyaAllah menjadi 23 hari seusai berbuka puasa nanti..bagaimana hari2 kita?adakah 23 hari ini hanya dipenuhi dengan rasa lapar dan dahaga sahaja?bagaimana pula dengan amalan2 yang lain?harap2 kita semua tidak mensia2kan hari2 yang berlalu di bulan yang penuh kemuliaan ini begitu sahaja..


Ingatlah wahai diriku..sesungguhnya diriku hanya insan biasa yang tidak sempurna..tidak lari dari kealpaan..kadang2 lupa diri,sebab itu pentingnya muhasabah diri..sangat perlu sentiasa muhasabah diri supaya diri tak hanyut dalam 'duniawi' yang 'dicipta' sendiri..




Buat hari2 yang mendatang pula,sama2 la kita MANTAPkan iman kita untuk terus beramal ibadah supaya semua amalan kita selama ini diterima Allah dan semoga kita mendapat keampunan daripadaNYA..dan semoga kita kan temui Lailatul Qadar NYA atau pun sebenarnya telah pun kita temui..semoga kita semua kan memperolehi apa yang dicari,yang di nanti dan yang diharapkan..mudah2an..Aameen..





Sesungguhnya Lailatul Qadar ialah malam yang berkat..Ianya jatuh pada sepuluh malam akhir Ramadhan..Malaikat Jibril dan para malaikat turun untuk mengatur urusan dan membawa rahmat daripada Allah ..

Firman Allah SWT :
 " Sungguh telah kami turunkan Al Quran dan malam Qadar. Tahukah engkau, malam Qadar itu? Malam Qadar itu lebih baik daripada seribu bulan. Sama turunlah para malaikat dan malaikat Jibril pada malam itu dengan izin Tuhan mereka untuk mengatur tiap-tiap urusan. Selamatlah malam itu sehingga terbit fajar. " (Surah Al Qadr : 1-5)


Wassalam..

No comments:

Post a Comment

Pandangan dan juga nasihat anda sangat di alu2kan..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...