Ta'aruf

My photo
Diriku Bukan Ustazah..Hanya seorang Hawa yang berusaha ke Jannah !..Sedang di amanahkan Allah untuk mendidik Ummah seluruhnya..Moga dapat menjadi warga pendidik yang berilmu dan beriman pastinya..Moga dapat menjadi ladang pahala dan juga menjadi bekalan ke Syurga-Nya..Aamiin..

Saturday, September 1, 2012

'Harga' sebuah HIDAYAH


Assalamualaikum Cinta..:D 

Waalaikumussalam Rindu..:D

Hee...^_^ hari ni happy lebih sikit, boley?? Alhamdulillah..everyday is HAPPYDAY !! YEPPA2 !!


Tadi tengok satu rancangan yang menampilkan Iqram Dinzly kat TV 9..haaa..agak2 rancangan apa yek?? pastinya rancangan hiburan semata2..(uish !! TERlagho sekejap tadi) Astaghfirullahalazim..

Tapi saya tengok bukan nak tengok2 KOSONG macam tu jer..ada sebab yang menarik saya untuk menontonnya..


Seperti yang ramai maklum, Iqram sekarang dah mula kembali mengenal agama..pendek cerita, dia telah menerima HIDAYAH daripada ALLAH SWT..InsyaAllah..Alhamdulillah..:)


Moga Allah permudahkan jalanmu Ya Akhi..:)
saya dapat tahu pun dari PAGE Cik Heliza Helmi..Cik Heliza ada share yang diorang tubuhkan Geng USRAH yang diberi nama FITRAH kalau tak silap..dan dia ada sebut yang Encik Iqram ni pun join sekali geng USRAH tu..Subhanallah..Moga ALLAH mempermudahkan segala usaha kami semua yang mengikuti USRAH dalam menempuh jalan yang diredhai Ilahi..Aamiin..


Saya tengok tadi, teruk Encik Iqram kena 'hentam' bila dia menjawab soalan2 Encik Pengacara dengan menyelitkan sedikit hal2 agama..yang lain dengar kata2 Encik Iqram ni macam panas je telinga, siap balas dengan sindiran2 tentang kisah lampau Iqram..tapi Iqram tetap cool..^_^ (I LIKE !!)


Betapa 'mahal' harga sebuah HIDAYAH..lagi ALLAH uji, lagi ALLAH kasihi..Subhanallah..:')




Saya sendiri pun pernah merasainya..memang mula2 tu 'perit' sikit, tapi disitulah saya mula merasai kenikmatan IMAN dan ISLAM yang sebenar..kerana saya yakin ALLAH sentiasa ada bersama saya..

"Dan taatilah Allah dan Rasul-Nya dan janganlah kamu berselisih, yang menyebabkan kamu menjadi gentar dan kekuatanmu hilang dan bersabarlah. Sungguh, Allah beserta orang-orang sabar." (Al-Anfaal 08 : 46 )


Dan saya betul2 merasai kasih sayang-Nya apabila segala urusan saya dipermudahkan, jika tidak pun pastinya saya merasakan KEKUATAN dari-NYa di setiap musibah yang berlaku dalam hidup saya..Alhamdulillah..:')


Saya berpegang dengan satu kata2 ini..


"Tiada orang BAIK yang tiada MASA SILAM, dan tiada orang JAHAT yang tiada MASA DEPAN.."


Semua orang berpeluang dan berhak diberi peluang..Jangan pernah rasa takut untuk BERUBAH ke jalan yang DIREDHAI ALLAH....Yakinlah !! Innallaha ma’ana..:')


Barakallah..Barakallah..Barakallah..



No comments:

Post a Comment

Pandangan dan juga nasihat anda sangat di alu2kan..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...