Ta'aruf

My photo
Diriku Bukan Ustazah..Hanya seorang Hawa yang berusaha ke Jannah !..Sedang di amanahkan Allah untuk mendidik Ummah seluruhnya..Moga dapat menjadi warga pendidik yang berilmu dan beriman pastinya..Moga dapat menjadi ladang pahala dan juga menjadi bekalan ke Syurga-Nya..Aamiin..

Saturday, March 19, 2011

PerUbaHaN itu KEJAYAAN!!..~_~



Assalamualaikum..


apa habaq semua anak2 makkk??sihat kaaaa..??huhu.harap2 semua sihat ye. hari ini saya rasa nak share a lot of story. tapi nanti kalau tulis panjang2 muntah pula korang nak baca kan?(emm..ade orang bace kerr??) haha..




firstly, syukur Alhamdulillah....sebab 3 assignment telah SIAP!! dan telah di hantar!! cuba teka berapa lama saya ambil masa nak siapkan 3 assignment tu?? haaa..teka2. siapa dapat jawab saya bagi COKI2..nak2??haha.actually, 3 'benda alah' tu lecturer saya dah bagi dari minggu ke2 lagi. 




so, korang yang tengah belajar mesti tau kan sekarang minggu ke berapa. siapa yang kat sini dapat je assignment terus buat minggu yang sama jugak siap dan terus hantar?saya berani potong 'kuku' la kalau ade 50% orang yang macam tu.kalau ada pun dalam 10% je kot..so,saya tergolong di antara mereka2 yang 90% tu.huhu..(sangat teruk la awak ni erna!!)tapi sampai bila nak jadi golongan 90% tu ek??hurmmmmm




 sebelum ini dan sehinggalah 2 minggu lepas, saya hanya insan biasa yang rutin hariannya hanya pergi dan balik kelas..kewajipan yg '5 waktu' tu(semua orang wajib ok!!xmo tinggal2)..makan dan tidur..berfacebook,berblog dan macam2 lagi yang kadang2 tu membuatkan masa terbuang begitu sahaja. (ish!!macam ni je ke budak U?) 


tapi..tapi..dan tapi..


tak kan lah saya nak terus2an menjadi seperti itu. hidup tiada perubahan langsung..bosan sungguh hidup ni kalau tiada perubahan,betul tak?!tak fun kottt.....






jadi..jadi..dan jadinya..


Alhamdulillah saya telah dipertemukan dengan sesuatu yang HEBAT!!Alhamdulillah saya telah di beri peluang di antara ramai2 manusia lain di muka bumi ini. tapi saya tetap perlu merebut peluang itu. Alhamdulillah Allah membuka minda saya,membuka hati saya untuk menerimanya. dan Alhamdulillah..kini..saya merasai PERUBAHANnya.




MEREKA2 telah menghulurkan tangan, jadi saya sambut dengan relanya.saya sahut cabaran KEHIDUPAN. saya sahut cabaran KEJAYAAN. dan saya harus adakan PENGORBANAN!! saya harus tekadkan USAHA.!!demi 1 misi dan berjuta2 matlamat.


.
.
.
.
.
.


inilah erti sebenar sebuah KEHIDUPAN...
bukan semata2 hanya mengejar DUNIAWI,tapi juga mengejar AKHIRAT


manusia yang paling rugi dalam dunia ini adalah mereka yang 'HARI INI lebih teruk daripada SEMALAM, dan ESOK lebih teruk daripada HARI INI..'




jadi,hidup sememangnye perlukan PERUBAHAN + PENGORBANAN. 
peluang akan datang tiba2,dan ia juga akan pergi dengan tiba2..





terima kasih kepada semua FAMILY di UPM. korang semua memang sempoi. memang hot!! memang terbaik!! di harapkan korang semua boleh bagi tunjuk ajar kepada saya,dan boleh berkongsi ilmu dan pengalaman bersama2. semoga Allah permudahkan segala urusan kita..Amin.........


wassalam...~_~





No comments:

Post a Comment

Pandangan dan juga nasihat anda sangat di alu2kan..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...