Ta'aruf

My photo
Diriku Bukan Ustazah..Hanya seorang Hawa yang berusaha ke Jannah !..Sedang di amanahkan Allah untuk mendidik Ummah seluruhnya..Moga dapat menjadi warga pendidik yang berilmu dan beriman pastinya..Moga dapat menjadi ladang pahala dan juga menjadi bekalan ke Syurga-Nya..Aamiin..
Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, September 9, 2011

Ingin Aku Menjadi..


Assalamualaikum..

Telah ku baca bait2 kata dari seorang wanita..
Yang bagiku sangat istimewa..
Penulisannya penuh dengan bicara kata Illahi..
Mampu membuat siapa sahaja yang membacanya memuhasabah diri..
dan pastinya aku merasakannya..

Bait kata ini telah ditulisnya..


Tapi...
Dimana AKU ???
Adakah aku salah seorang Srikandi Ummah itu??
Apakah aku layak bergelar Muslimah Sejati ??..
Mampukah aku menjadi Mujahidah yang pekerti ??..
Layakkah aku menjadi Mar'ah Solehah seperti itu ??..


Betapa ku sedar masih jauh perjalananku ini..
Masih mencari-cari sinaran yang dapat menerangi..
Agar tidak aku terus tersesat sendiri..

Pernah ku hilang harapan..
Pernah ku berkeluh kesah..
Pernah ku berputus asa..


TAPI..

Dengan keyakinan akan TakdirNYA 
Dan kebergantungan yang ku letakkan padaNYA
Aku mampu bangun dari kejatuhan itu
Aku BUKAN Aku
Tetapi Aku HANYA Aku !!



YA ALLAH..YA RAHMAN..YA RAHIM..

Inginku menjadi SRIKANDI UMMAH
Akan ku berusaha menjadi MUSLIMAH SEJATI
Moga ku jua kan menjadi MUJAHIDAH PEKERTI
Dan mampu menjadi MAR'AH SOLEHAH


KU bersyukur pada Illahi
Walaupun aku merasa sakitnya pada 'kejatuhan' itu
Namun Allah permudahkan jua urusanku


AKHIRNYA..
Akhirnya..diriku mampu..


Wassalam..

No comments:

Post a Comment

Pandangan dan juga nasihat anda sangat di alu2kan..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...